نقش سیستم غذایی در کنترل فشار خون
۲۸ میزان ۱۳۹۸ 3257 0 نظر سرخط

نقش سیستم غذایی در کنترل فشار خون

نقش سیستم غذایی در کنترل فشار خون

تجارب کارشناسان علم طب نشان داده است که کنترل فشار خون اهمیت بالایی دارد که یکی از مهم ترین عواملی که به کنترل فشار خون کمک می کند غذایی است که می خوریم.

علائم فشار خون بالا همیشه آشکار نیست، اما اگر نشانه‌های آن ظاهر شود به شکل سردردهای شدید، مشکلات بینایی و درد قفسه سینه بروز می‌کند.

بی‌تردید نوع خوراکی‌های مصرفی بر فشار خون تاثیر می‌گذارد و در حالی که برای کنترل این عارضه باید از مصرف غذاهای سرشار از نمک خودداری شود. کارشناسان سلامت افزودن آب نارنج به رژیم غذایی را توصیه می‌کنند.

برخی مواد غذایی از قبیل خوراکی‌های سرشار از نمک تاثیر منفی بر فشار خون بالا دارند، اما خوراکی‌های حاوی پتاشیم، مگنیزیم و فایبر به کنترل فشار خون کمک می‌کند.

پتاشیم ماده معدنی است که از طریق متعادل کردن تاثیرات منفی که نمک بر بدن دارد، به کاهش فشار خون کمک می‌کند. آب نارنج از جمله نوشیدنی‌های حاوی پتاشیم است.

همچنین می‌توان با مصرف خوراکی‌های دیگر همچون سیب‌زمینی، کیله، جوانه گندم و شیر بدون چربی پتاشیم مورد نیاز بدن را تامین کرد.

به نوشته روزنامه اکسپرس، تنها روش آگاهی یافتن از بالا بودن فشار خون چکاپ آن و انجام معاینات لازم است. از آنجایی که در بیشتر افراد فشار خون علائم آشکاری ندارد، اندازه‌گیری آن برای اطلاع از وضعیت این فاکتور مهم، ضروری است.

د کرېمیا – کانګو تبه

Aug 09, 2019 29

کرېمیا – کانګو بېړیونۍ (حاده) تبه لرونکې او وینه بهوونکې ناروغي ده چي د منګوړو (خسکو، کنو او وراسکو) له خوړلو یا هم د ککړو څارویو له ویني، ترشحاتو او جسد سره د اړیکي له کبله [...]

د سرطان د تشخیص او درملنې مرکز جوړېږي

Jun 09, 2019 29

له سرطان سره د مبارزې بنسټ وايي، په پام کې لري چې په هېواد کې د لومړي ځل لپاره د سرطان د تشخیص او درملنې مرکز جوړ کړي.

زياتي ډاکټرانو ته اړتيا نه‌شته

May 31, 2019 29

تاسې به له سرخطه د روبوټانو د الوتلو، د درنو بارونو وړلو، په کور کې د ماشومانو د روزنې او نورو بېلابېلو چارو په اړه اورېدلې وي، خو نن درته داسې روبوټ درپېژنو چې درملنې لپاره [...]

دیدگاه شما

فیلدی بامشخصات (*) الزامی است.

جستجو

سرخط خبرهای پشتو

سرخط در فیسبوک