با آب برنج موهای تان را تقویت کنید
۲۹ جوزا ۱۳۹۸ 952 0 نظر سرخط

با آب برنج موهای تان را تقویت کنید

با آب برنج موهای تان را تقویت کنید

آب برنج، همان آب نشایسته حاصل از برنج پخته شده و یا برنج تر شده است. تصور برخی این است که آب برنج موها را صاف و براق می‌کند و به رشد سریع‌تر آن نیز کمک می‌کند. قرن‌هاست که زنان در چین، جاپان و جنوب شرقی آسیا از آب برنج به عنوان درمانی برای مو استفاده کرده اند.

شست‌وشوی مو با آب برنج یک درمان زیبایی سنتی است که در بسیاری از مناطق آسیا محبوب است. بسیاری از مردم آب برنج را به عنوان درمانی موثر برای زیبایی مو می‌شناسند.

آیا آب برنج برای مو خوب است ؟ 

چه چیزی در آن وجود دارد که باعث این اتفاق می‌شود؟ مطالعات نشان می‌دهد که آب برنج حاوی اینوسیتول، یک کربوهیدرات است که موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند. آب برنج همچنین حاوی اسید آمینه است، که باعث تقویت ریشه‌های مو، افزایش حجم مو و داشتن موهای براق و صاف می‌شود. آب برنج برای موهای شما بسیار مناسب است. بی خطر و طبیعی است و هیچ عارضه جانبی ندارد و این وضعیت موهای شما را به نحو سالم بهبود می‌بخشد.

وقتی در آشپزخانه برنج دم می‌کنید، آب حاصل از آن را دور نریزید، زیرا آب برنج سرشار از مواد مغذی است که هم برای پوست و هم برای مو فواید و خواص بسیار دارد.

آب برنج می‌تواند رشد مو را تحریک کند، تارهای مو را تقویت کند و سلامت پوست سر را بهبود ببخشد. افزون بر این، آب برنج ریشه‌های مو را تقویت می‌کند، در شرایطی که حجم و درخشش بیشتری به آن می‌بخشد.

روشی که برای درست کردن آب برنج، جوشاندن آن است. یک ‌دوم پیمانه برنج را با دو برابر آبی که معمولاً برای پختن برنج استفاده می‌کنید، در ظرفی بریزید. برنج را در آب جوش بپزید و آب برنج را پیش از استفاده، در کاسۀ تمیزی صاف کنید.

آب برنج برای مو را به طور منظم به روتین شست‌وشوی موهای خود اضافه کنید. موهای خود را مثل همیشه با شامپو بشوئید. از آب گرم برای شستن استفاده کنید. سپس بلافاصله بعد از شامپو کردن از آب برنج برای شستن موهای خود استفاده کنید.

اگر هر روز موهای خود را نمی‌شوئید یا جنس موهای تان خشک است، بهتر است مرحله شامپو کردن را حذف کنید و مستقیماً از آب برنج برای شست‌وشوی روزانه استفاده کنید.

پس از شست‌وشو موهای خود را با آب برنج تر کنید. برای ریختن آب برنج روی موهای تان از یک پیمانه استفاده کنید. از کف سر تا پائین موهای تان را با آب برنج تر نمائید.

بگذارید آب برنج به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موهای شما بماند. این کار کمک می‌کند تا آنزیم‌های داخل برنج هر تار مو را کاملاً پوشش دهد. بعد از اینکه آب برنج را از روی موهای خود شستید، یک لایه نازک از آنزیم‌ها هر تار موی شما را پوشش می‌دهد و کمک می‌کند که مو آسیب نبیند و شکسته نشود. این کار از موخوره نیز جلوگیری می‌نماید.

با استفاده از آب سرد، آب برنج را از روی موهای خود بشوئید. موهای خود را به آرامی شانه کرده یا برس بکشید تا گره‌های آن باز شود. حالا می‌توانید به موهای خود مدل بدهید

که داسې کوئ مخ مو نه زړېږي

Dec 23, 2019 29

۱.د لمر وړانګې  د لمر وړانګې که څه هم په بدن کې د ډي وېټامین تولیدولو لپاره ګټورې دي، خو د ورځې له ۲۰ تر ۳۰ دقیقو زیات لمر وړانګو ته کېناستل، ګرځېدل او یا هم کار کول پر مخ او تندي [...]

شپږ هغه لاملونه چې غاښونه خرابوي

Dec 17, 2019 29

که د غاښونو پاکوالي ته پام و نه‌شي، د غاښونو د توروالي او خرابېدو لامل ګرځي. همدا رنګه خوله بد بوی پیدا کوي، میکروبونه ستوني او معدې ته داخلېږي او انسان په بېلابېلو ناروغیو [...]

د ښځو دوې ښکلاوې

Sep 11, 2019 29

ټول کسان دا خوښوي چې ښايسته واوسي، په تېره بیا مېرمنې، که څه هم ښځې له طبېعي ښکلا برخمنې هم دي، خو زیاتې بیا پر ځان بې‌باوره وي او ټوله ورځ پر سينګار تېره کړي، دوی دا فکر کوي چې [...]

دیدگاه شما

فیلدی بامشخصات (*) الزامی است.

جستجو

سرخط خبرهای پشتو

سرخط در فیسبوک